Türkiye’nin Uluslararası Taşımacılıktaki Gücünü Arttıracak Online Platform Kuruldu
Uluslararası taşımacılık süreçlerini azaltarak Türkiye’nin dünya pazarındaki elini güçlendirmek amacıyla online taşımacılık platformu kuruldu.
Haziran Statista raporuna göre uluslararası lojistik sektörü 10,4 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. Türkiye’nin bu pazarda 100 milyar dolarlık bir büyüklüğü var. Lojistik sektöründe atılacak yerli adımların önem kazandığı bu dönemde WeLD Uluslararası Taşımacılık tarafından WeLD Online Platform (WOP) geliştirildi. Platformun uluslararası taşımacılık süreçlerini büyük ölçüde hızlandırması ve Türkiye’nin dünya pazarlarında söz sahibi olmasına katkı sağlaması bekleniyor.
WOP tanıtımına yönelik düzenlenen toplantıda konuşan WeLD Yönetim Kurulu Lideri Murat Özot, “Lojistik departmanında bir malın bir noktadan alınıp başka bir noktaya ulaştırılması için fiyat vermek çok kolay değil. Bu önemli bir iş gücü ve altyapı gerektirmektedir.Aynı zamanda teklif verdiğiniz firma, ticari faaliyetlerini ve özelliklerini belirttiği ürün karşılığında teklif edeceğiniz nakliye fiyatı ve nakliye süresi açısından da önemli bir referans olacaktır. Yani her firmaya aynı fiyat verilmiyor ancak geliştirdiğimiz WeLD Online Platform (WOP), kim olursanız olun gerekli hizmet ihtiyaçlarının sisteme girilmesi durumunda zaman kaybını neredeyse sıfıra indiriyor. Anlık fiyat verebilmektedir.Bu uygulama bugüne kadar herhangi bir forwarder firma tarafından geliştirilmemiştir.Bunun nedeni ise bilgi eksikliği, Ar-Ge maliyetleri ve global forwarder şirketlerinin bu durumu atıl bırakmak istemeleri ve bu durumu boşvermek istemeleridir. teknoloji onları olumsuz etkileyebilir. Uygulamamız müşterilerimiz için oldukça faydalıdır. “Önemli ölçüde zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor” dedi.
Sektör 10,4 trilyon dolar değerinde
Özot, “Statista Araştırma Dairesi’nin 22 Haziran 2023 tarihli raporuna göre uluslararası lojistik sektörü 10,41 trilyon dolar büyüklüğe ulaştı. Türkiye pazarı 100 milyar dolar. WeLD olarak geliştirdiğimiz WOP ile artık Türkiye pazarının ötesine geçerek söz konusu küresel pazarda yer alın.” Dünyanın en büyük 3 oyuncusunun ulaştığı 100 milyar dolarlık ciro dikkate alındığında pazarın büyüklüğü ve kat edilmesi gereken uzun bir yol olduğu aşikar. Bunun önemini ve önemini biliyoruz. WeLD olarak bu ölçeğin insan gücü ile yönetilemeyeceği düşüncesiyle 2022 yılı başında başlattığımız dijitalleşme hamlesiyle. “2024 yılında Türkiye yerel pazarının en büyük oyuncularından biri olmayı hedefliyoruz, bir yandan da küresel pazarlarda rekabet edebilecek altyapımızı hazırlıyoruz” dedi.
“Turquality belgesini alacak”
“Önümüzdeki dönemde en az 15 büyük ülke pazarında ofis açma kararlılığımızı sürdürüyoruz” diyen Özot, şöyle konuştu: “Bu ay sonunda yapacağımız kontrol sonrasında Turquality belgesini de almayı umuyoruz. Devletimizin verdiği destekle küresel rakiplerimizden alacağımız pazar paylarını çok dikkatli hesaplıyoruz.WeLD olarak “10 yaşına geldiğimizde ulaşmayı planladığımız 1 milyar dolar ciro hedefine odaklanıyoruz” dedi.
Sektör bu kadar hızlı büyürken yaprak dökümü yaşanacağını öngören Özot, “Maalesef 2022 yılı sonunda başlayan navlun düşüşleri nakliyecilerin bilançolarını ve gelir gider tablolarını çok olumsuz etkiledi. Bu durumda artan maliyetler ve azalan gelirler ulaştırma sektörünü de derinden etkiledi. “Türk ekonomisinden bağımsız olarak toplu istifalar, işten çıkarmalar ve şirket tasfiyeleriyle karşılaşmamız şimdilik mantıklı bile değil. sonra bir sonraki ilk çeyrekte” dedi.
Bu durumu yılın ilk yarısında öngördüklerini belirten Özot, “Bugün sergilediğimiz WOP ile maliyetlerimizi yüzde 75-80 oranında azaltarak önümüzdeki günlerde de belirgin bir varlık sergileyeceğimizi bilmekten gurur duyuyoruz. ve piyasa koşullarında her zaman rekabetçi olacağız.” – İSTANBUL